НАЦИОНАЛНА ЗДРАВНООСИГУРИТЕЛНА КАСА
Адрес: гр. София 1407, ул. “Кричим” №1
ЕИК 121858220
ЗА СЛУЖЕБНА КОРЕСПОНДЕНЦИЯ, ПИСМА И ЖАЛБИ - [email protected]
ЗА ВЪПРОСИ ОТ ГРАЖДАНИ И ДОГОВОРНИ ПАРТНЬОРИ - Online рубриката
Преди да зададете Вашия въпрос проверете в „Често задавани въпроси“ и последните публикации в Online рубриката – има възможност да намерите отговора на Вашия въпрос.
За заявления за достъп до обществена информация – [email protected]
Преписки, различни от Заявление за достъп до обществена информация по Закона за достъп до обществена информация, не се обработват.
Пресцентър: [email protected]
ТЕЛЕФОНИ ЗА ГРАЖДАНИ
тел: 0800 14 800 – „зелен телефон“ на НЗОК (може да се избира от стационарни телефони, от всички мобилни оператори, както и от чужбина).
Разговорите са безплатни за потребителите и те могат да задават въпросите си на него от 09:00 ч. до 12:00 ч. и от 13:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата. Времетраенето на една консултация е 5 минути.
тел.: 02/965 9230; 02/965 9156 – за проверка на статуса на Вашата услуга в отдел „Административно обслужване и архив“ в ЦУ на НЗОК
За информация относно работоспособността на приложния софтуер (ПИС, ИИС) тел. 02/965 6140
Пресцентър: 02/965 9254; 02/965 9157; 02/965 6822; 02/965 9194
Приемна за консултации на граждани:
София 1407, кв. „Лозенец“, ул. „Любата“ №15 (карта)
Приемно време за граждани от 09:00 ч. до 17:30 ч., всеки работен ден от седмицата.
тел. 02/965 9387 - за набиране от аналогов и от мобилен телефон
ЛЕЧЕНИЕ В ЧУЖБИНА
Международни въпроси и лечение в ЕС - [email protected]
Въпроси, свързани с движението по подадени заявления за възстановяване на разходи - [email protected]
тел.: +359 2 965 9116; +359 2 965 9158 – информация за граждани за здравноосигурителните им права в Европейската общност
тел.: +359 2 965 9119; +359 2 965 9193; +359 2 965 9263; +359 2 965 9279 ; +359 2 965 9282; +359 2 965 9185; +359 2 965 9277– информация за граждани за лечение и здравно обслужване на деца и лица над 18 години в България и чужбина
тел.: +359 2 965 9287; +359 2 965 9195; +359 2 965 9178; +359 2 965 9217– информация за лечение и трансгранично здравно обслужване (по въпроси, свързани с издаване на разрешение/формуляр S2) за планирано лечение извън държавата по осигуряване по реда на европейските регламенти
тел.: +359 2 965 9295; +359 2 965 9348; +359 2 965 9362; +359 2 965 9 366; +359 2 965 9374; +359 2 965 9399 – за въпроси, свързани с движението по подадени заявления за възстановяване на разходи
Приемна за консултации на граждани за здравноосигурителните им права в Европейската общност:
София 1407, кв. Лозенец, ул. „Кричим“ №1
Приемно време за граждани (европейски регламенти, двустранни спогодби за социално осигуряване, координация на системите за социална сигурност, удостоверителни документи за страните от ЕС) от 09:00 ч. до 17:30 ч. всеки работен ден от седмицата и на тел.: +359 2 965 9116; +359 2 965 9158
Приемна за консултации на граждани по въпроси, свързани с подаване на заявления за одобряване на лечение в България и чужбина по реда на Наредба № 2 от 27.03.2019 г.:
София 1407, кв. Лозенец, ул. „Кричим“ №1
Приемно време от 09:00 ч. до 17:30 ч. всеки работен ден от седмицата и на тел. +359 2 965 9193; +359 2 965 9119
Контакти към други институции
За да получите коректни отговори на вашите въпроси, трябва да ги отправите към отговорните институции по компетентност:
· здравноосигурителни вноски – към Националната агенция за приходите (НАП), София 1000, бул. “6-ти септември” № 10 тел.: 070018700; 02/ 9859 63 43; бул. “Дондуков” № 52, Денонощна данъчно–осигурителна информация: 02/ 988 40 40 30 65; Електронен адрес: www.nap.bg (Териториални дирекции на НАП по местоживеене);
· здравно законодателство – към Министерството на здравеопазването, София 1000, пл. “Света Неделя” № 5, горещ телефон: 02/ 930 11 52; пресцентър: 02/ 930 11 07; централа: 02/ 981 01 11;
· здравословни проблеми на гражданите – към личните лекари;
сигнали, жалби и въпроси на гражданите (в писмен вид) - към районните здравноосигурителни каси (линк “Контакти” на електронната страница на НЗОК предоставя координатите);
· квалификация на лекарите и зъболекарите – към Българския лекарски съюз (БЛС): София 1000, Център по хигиена, ул. “Акад. Иван Гешов” № 15, централа: 02/ 581 21, тел. 02/ 954 11 26, 02/ 954 11 69, 02/ 954 11 81; и към Българския зъболекарски съюз (БЗС): София 1000, бул. “Княз Дондуков” № 48, тел.: 02/ 986 34 90, факс: 02/ 988 87 24
· морално-етични проблеми на взаимоотношенията лекар-пациент – към Българския лекарски съюз и към регионалните комисии по лекарска етика, София 1505, бул. “Евлоги Георгиев” № 108, тел.: 02/ 946 32 63, за София: тел.: 02/ 944 63 41 - Столична комисия към БЛС по лекарска етика;
· експертиза на работоспособността – към Националната експертна лекарска комисия (НЕЛК) - София 1000, Център по хигиена, ул. “Акад. Иван Гешов” № 15, І етаж, тел. (централа): 02/ 58 121, 02/ 954 11 84;
· Териториално-експертна лекарска комисия (ТЕЛК) – към районните здравни инспекции и към Министерството на здравеопазването
· имунизации и ваксинации – към Информационно-консултативния здравен център към РИОКОЗ (бивша ХЕИ) – София 1000, “Враня” № 20, 02/ 931 2051; централа: 02/ 813 04 00.