СИГНАЛИ ЗА КОРУПЦИОННО НАРУШЕНИЕ ИЛИ ЗА КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ СРЕЩУ СЛУЖИТЕЛИ В АДМИНИСТРАЦИЯТА НА НАЦИОНАЛНАТА ЗДРАВНОСИГУРИТЕЛНА КАСА
Всеки, който разполага с данни за корупция или конфликт на интереси срещу служители в администрацията на Националната здравноосигурителна каса (НЗОК), може да подаде сигнал.
Сигналът може да се подаде в писмен или електронен вид в администрацията на НЗОК или на електронната поща за сигнали [email protected]. При подаване на сигнал по електронен път, той трябва да бъде оформен като електронен документ, подписан с квалифициран електронен подпис.
Всеки сигнал за корупционно нарушение или за конфликт на интереси, следва да съдържа:
1. Трите имена, единен граждански номер, съответно личен номер на чужденец, адрес, както и телефон, факс и електронен адрес на подателя, ако има такива. 2. Имената на лицето, срещу което се подава сигналът и заеманата от него длъжност, ако подателят разполага с данни за нея. 3. Конкретни данни за твърдяното нарушение, в т. ч. място и период на извършване на нарушението, описание на деянието и други обстоятелства, при които е било извършено. 4. Позоваване на документи или други източници, които съдържат информация, подкрепяща изложеното в сигнала, в т. ч. посочване на данни за лица, които биха могли да потвърдят съобщените данни или да предоставят допълнителна информация; 5. Дата на подаване на сигнала. 6. Подпис на подателя.
Към сигнала може да се приложат източниците на информация, подкрепящи изложените в него твърдения. Анонимни сигнали не се разглеждат.
Инспекторатът на НЗОК извършва проверка по сигнали за корупционно нарушение и за конфликт на интереси срещу служители от администрацията на ЦУ на НЗОК или РЗОК.
ЗАЩИТА НА ПОДАТЕЛЯ НА СИГНАЛА
Лице, което е подало сигнал в администрацията на НЗОК, съдържащ твърдения за корупция или конфликт на интереси по смисъла на Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество (ЗПКОНПИ), не може да бъде преследвано за това и се ползва със защитата, установена в Глава седма от ЗПКОНПИ.
Действията по защита на лицата, подали сигнали за корупционни нарушения или конфликт на интереси, се предприемат от момента на подаване на съответния сигнал в администрацията на НЗОК.
При подаден сигнал:
1. Не се разкрива самоличността на лицето, подало сигнала.
2. Не се разгласяват фактите и данните, които са станали известни на длъжностни лица в НЗОК във връзка с разглеждането на сигнала. 3. Се опазват поверените на длъжностните лица в НЗОК писмени документи от нерегламентиран достъп на трети лица.
Длъжностните лица в НЗОК спазват принципите и правилата за поведение, регламентирани в Закона за администрацията и Кодекса за поведение на служителите в държавната администрация при извършването на проверка по сигнали, съдържащи твърдения за корупционни нарушения или конфликт на интереси срещу служители в администрацията на НЗОК, както и по отношение на всички документи, касаещи тези сигнали.
Използваме „бисквитки“, осигуряващи правилното функциониране на здравния портал
Здравния портал на НЗОК използва следните сесийни и аналитични бисквитки, които са задължителни за неговото правилно функциониране:_cfduid2; _gat; _ga; _gid; PHPSESSID; JSESSIONID
Моля, запознайте се с пълния текст на нашето Уведомление за поверително третиране на личните данни